Development of LKPD With A Contextual Approach to Material Opportunities In SMP

Main Article Content

Arlina Mandasari

Abstract

The formulation of the problem from this research is how is the LKPD developed using a contextual approach to opportunity material in junior high school? This study aims to obtain LKPD with a contextual approach to the material opportunities in junior high school. The development of this research uses the Thiargarajan, Semmel and Semmel development model, which is a modified 4-D model. The development process consists of four stages, namely: define, design, develop, and disseminate. However, this research did not reach the disseminate stage due to time constraints. Based on the results of the validator assessment questionnaire for Student Worksheets and lesson plans, the values ??obtained from validators from media experts, material experts and math teachers with an average score of 4.14 and 4.06 with valid criteria

Article Details

How to Cite
Mandasari, A. (2022). Development of LKPD With A Contextual Approach to Material Opportunities In SMP. Holistic Science, 2(3), 117–126. https://doi.org/10.56495/hs.v2i3.51
Section
Articles

References

Fitriyati. Eko Setyadi Kurniawan. Nur Ngazizah. Pengembangan LKS FisikaSMA Kelass X Semester II dengan Website Online Berbasis Contextual Teaching Learning. Radiasi, Vol. 3. No. 1. Purworejo: Universitas Muhammadiyah.

Islamiar Nur Rani. Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik IPA

Dengan Pendekatan Guided Inquiry Pada Materi Tata Surya Untuk

Meningkatkan Keterampilan Proses Siswa. Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains. Universitas Yogyakarta.

Selfia, Mega. Pengembangan lembar kerja peserta didik dengan pendekatan kontekstual mata pelajaran matematika di kelas IV siswa SD/MI. Universitas Negeri Lampung.

Zainun, Y. (2020). “Pengembangan lembar kerja peserta didik (LKPD)pembelajaran matematika dengan metode Guide Note Taking di SMP”. Skripsi. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan,Pendidikan Matematika, Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara, Medan.

Tarmizi. (2020). “Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) melalui metode pendekatan kontekstual untuk meningkatkan kemapuan koneksi matematika siswa SMP Muhammadiyah 49 Medan”. Skripsi. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan,Pendidikan Matematika, Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara, Medan.

Gitriani, R. Aisah, A. Hendriana, H. Herdiman, I. (2018). Pengembangan Lembar Kerja Siswa berbasis pendekatan kontekstual pada materi lingkaran untuk siswa SMP. Jurnal Riview Pembelajaran Matematika. Vol, 3. No, 2. 40-48.

Pawestri, E. Sukoco, H. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Lembar Kerja Siswa dengan Pendekatan Kontekstual untuk meningkatkan kemapuan pemecahan masalah siswa. Jurnal Penelitian Matematika dan Pendidikan Matematika. Vol, 2. No, 1. 69-76.