Analysis of the Role of Teamwork in Improving Sales Performance at PT. Alfa Scorpii Sentral Yamaha Medan

Main Article Content

Natasyah Nelfita
Dina Sarah Syahreza
Aprinawati Aprinawati
Yesayas Roganda Rumapea
Eva Natasya
Muhammad Reza Syahputra

Abstract

This study aims to analyze the role of teamwork in improving sales performance at PT. Alfa Scorpii Sentral Yamaha Medan. Facing increasingly fierce competition in the automotive industry, the company encounters challenges related to the effectiveness of teamwork, including communication issues, unequal member involvement, and unclear task distribution. Using a qualitative approach through a case study method, this research identifies that good leadership, mutual trust among team members, and organizational support are key factors that strengthen teamwork. The findings indicate that teamwork plays a significant role in enhancing operational efficiency, strengthening customer relationships, and facilitating collective achievement of sales targets. This study recommends team skill training, improving communication transparency, implementing team-based incentives, and strengthening the role of supervisors to foster a work environment that supports effective teamwork.

Article Details

How to Cite
Nelfita, N., Syahreza, D. S., Aprinawati, A., Rumapea, Y. R., Natasya, E., & Syahputra, M. R. (2024). Analysis of the Role of Teamwork in Improving Sales Performance at PT. Alfa Scorpii Sentral Yamaha Medan. Economic: Journal Economic and Business, 3(4), 250–254. https://doi.org/10.56495/ejeb.v3i4.795
Section
Articles

References

Anggraeni, N., & Utomo, S. P. (2021). Pengaruh pengendalian internal dan audit internal terhadap kinerja penjualan PT Ramayana Lestari Sentosa Tbk. Journal of Sustainability Business Research (JSBR), 2(4), 104–112.

Febrianto, S. E. (2021). Faktor-faktor yang mempengaruhi kepemimpinan dan kerjasama tim: Kepemimpinan, komunikasi efektif, pendekatan kepemimpinan tim, dan efektivitas tim (suatu kajian studi literatur review ilmu manajemen terapan). Jurnal Manajemen Pendidikan dan Ilmu Sosial, 2(2), 598–609.

Hendrawan, A., et al. (2019). Pengaruh marketing digital terhadap kinerja penjualan produk UMKM Asti Gauri di Kecamatan Bantarsai Cilacap. Jurnal Administrasi dan Kesekretariatan, 4(1).

Ibrahim, F. E., Djuhartono, T., & Sodik, N. (2021). Pengaruh kerjasama tim terhadap kinerja karyawan di PT LION Superindo. Jurnal Arastirma, 1(2), 316–325.

Setiani, M. D., Djaelani, A. K., & Khoirul, M. (2020). Pengaruh komunikasi dan kerjasama tim terhadap kinerja karyawan di Kantor Kecamatan Tanggul Kabupaten Jember. Riset Manajemen PRODI MANAJEMEN, 9(6), 107–122.

Setiawan, A., & Pratama, S. (2019). Pengaruh gaya kepemimpinan, komunikasi efektif, dan pengambilan keputusan terhadap kinerja karyawan pada CV. Bintang Anugerah Sejahtera. Jurnal Manajemen Tools, 11(1), 19–33.

Suhaji, & Widiastuti, T. (2016). Faktor-faktor yang mempengaruhi peningkatan kinerja tenaga penjualan (Studi pada tenaga penjualan perusahaan farmasi di Semarang). Jurnal Dinamika Ekonomi & Bisnis, 13(2), 157–180.

Sulasmi, S., Yuniati, N., & Sarwono, A. W. (2023). Analisis faktor-faktor yang memengaruhi kinerja penjualan gedung pertemuan (Studi di Grha Sarina Vidi Yogyakarta). Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(5), 1739–1753.

Wuwungan, M. B. A., Nelwan, O. S., & Uhing, Y. (2020). Pengaruh kemampuan kerja dan motivasi kerja terhadap kinerja karyawan. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 8(1), 75–84. https://doi.org/ISSN2303-1174

Yanuar, N. D., & Harti, H. (2020). Pengaruh inovasi produk dan orientasi pasar terhadap kinerja penjualan pada home industri olahan ikan di Kabupaten Trenggalek. Jurnal Manajemen Pemasaran, 14(2), 51–60.

Zaky, M. (2023). Faktor-faktor yang memengaruhi kinerja tim kerja: Sebuah kajian teoritis dan empiris. KOMITMEN: Jurnal Ilmiah Manajemen, 4(1), 316–326.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>